Sunday, April 22, 2007

Note 3 - Alam Perkahwinan

Date : 16 May 2003
Time : 5pm (after Asar )

hatiku berbunga-bunga or is it there's a flower inside my heart? should check with my proverbs dictionary...today is our wedding day...i'm going to be a bride to my bridegroom-to-be...eh, aku nak jadi isteri oranglah! aku yang ganas dan tak glemer langsung ni nak jadi isteri orang...it was hard for me to imagine myself in a wifey shoes...can I be good wife? and can my darling be a good husband for me?

Harapan ku for this wedding:

1. To be a good wife..
2. To get a good husband...

Semoga Tuhan akan merestui dan merahmati kehidupan kami pada hari ini dan seterusnya. Dan semoga jodoh ini akan berkekalan sehingga ke akhir hayat kami nanti.

From inside my pengantin room, off coursela my mum had to prepare everything for me..kalau nak ikutkan aku ni, takde bilik-bilik pengantin nih...aku tau aper... I've heard the aqad nikah ... Abah yang nikahkan aku..hmm...terasa sedih di hati...sebab tak sampai seminit, aku dah jadi milik orang lain...If before I've had to obey my parents, now it's time I've to add another person in my obedient list...betul ke ape yang aku merepek nih! so, sah lah aku menjadi isteri kepada suamiku...

kenduri was being held for 3 days...16 may - nikah, 17 may - kenduri in my place, 18 may - kenduri in hubby place...after all the 3 kenduries, aku pengsan..letih oooo....kena mekap-mekap tu ingat tak letih ke??

No comments: